Efter Yran - Gotland

Så är då årets Yra över, och det var som vanligt trevligt. Lite mindre stress än vanligt, efersom själva festen i år var hos Peter och Kerstin. Det vanliga gamla gänget och en stor mängd god mat och dryck. På såna här tillställningar vill man ju hinna prata med alla, men det blir av naturliga orsaker inte möjligt. Tänk om man en gång var 20 minut hörde en ringklocka och någon vrålade BYYYTE!! och så skulle man byta sittplats och prata med någon man hittills inte hunnit prata med. Då skulle man kanske hinna varvet runt. Fast å andra sidan så skulle man måsta bryta mitt i något som var spännande eller intressant vilket vore frustrerande. påminner mig om en scen i "Torsk på Tallin". Har du inte sett den så rekommenderar jag den nu. Ruskig fast kul fast rus...

Tidigt på söndag morgon åkte frun, Gabbe och jag söderut mot Gotland. Släktträff till veckan och lite semester. Vi hade bjudit in oss på lunch hos en familj vars barn jag lekte med mycket när jag var i fem-sexårsåldern. Det är så märkligt att jag minns så mycket av den tiden trots att det bara var under en så kort tid i min barndom. Jätteroligt att träffa dom, och jag fick några roliga historier från den tiden där jag var inblandad. Dessutom fick vi se lite super-8 film från den tiden där jag var med.

Efter lunch åkte vi i regnet vidare mot Stockholm och Gröna Lund. Lagom till vi kom till Stockholm slutade det att regna och vi kunde göra tivolit i riktigt skönt väder. Gabriel tyckte att det var himmelriket på Jorden. Det är så stor skillnad mot Skoogs tivoli där ljudnivån är övonbedövande och ALL PERSONAL är SKITSURA. På Grönan känner man sig välkommen och alla är trevliga. Klockan nio på kvällen när vår parkeringstid tog slut så öppnade sig himlen igen. Bra timing. Vi åkte till Nynäshamn i världens åskväder.

Nu så ska vi ha några fina dagar på ön och förhoppningsvis bada om vädret blir bättre. Just nu är det regnigt.

Karin ringde och hade "revolutionerande nyheter". Jag ska låta henne berätta själv, så jag hoppas att hon uppdaterar sin blogg så att du kan få hennes egna ord.

Kommentarer
Postat av: Tanten

Vi kom oss ner till presidentalet trots allt maken och jag men det var också det enda vi såg. Ha det gott på Gotland!

2008-08-04 @ 21:04:12
URL: http://plasttanten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0