Mässa i Malmö

Jag har varit på mässa för ekonomer i Malmö. Låter tråååkigt men är inte så hemskt. Om man är ekonom vill säga. Annars är det nog döden direkt. Seminarier som "Intern kontroll i praktiken" eller "Sale and lease back - Är det en möjlighet" var väl sådär intressanta. Jag somnade åtminstone inte. Men när en av de fem ledamöterna i Riksbankens styrelse skulle berätta om referensräntans nationella och internationella utveckling så blev det närmast en parodi. En 60+ gubbe kom in på scenen, satte sig och började att läsa innantill. Entonigt och stakigt: "Jag heter ...... och sitter som ledamot i..... De naso.. eh nationella räntenivåerna har sedan 2006... " Då och då så kom ett nytt diagram på storskärmen upp, och han läste: "...och det ser ni i detta diagram". Så fruktansvärt sövande så jag försvann in i dimmorna redan efter en par minuter. En kollega som satt längre bort i raden hade sinnesnärvaro nog att ta en bild av mig och min jobbarkompis där vi satt med huvudena vilande mot bröstet.

Kvällen var däremot skoj. Vi var ett gäng på runt 10 stycken som var ute på malmöfestivalen och hade kul. Efter god mat och vin på en uteservering så hamnade vi på en bar där en av utställarna på mässan, Kaupthing Bank, bjöd oss på förfriskningar. Och vad vi förfriskade oss! Bara nöjet att få gå fram till baren och beställa med orden Kaupibank och vips stod en ny skummande öl framför en.

På hemresan så stod jag i kö för att checka in. Före mig var det en människa som satte sitt finger på en läsare för att "legitimera sig". När det var min tur så lämnade jag fram boardingkortet och frågade:
-Ska inte jag visa fingret?
-Nej det vore väl inte så lämpligt, log kvinnan bakom disken.

Och nu till något lite grövre. Det finns mycket kul på Youtube, kolla in den här sköningen från Oviken:
(Jag vet inte om jag törs visa den. Men jag får väl säga PÅ EGEN RISK)


Kommentarer
Postat av: Annkicka

Ajajaj, sova bort dyra skattepengar men man får hoppas att ni tog igen det på kvällen och inte la er redan kl 22!

Rolle kanske man skulle ha som underhållare på kvällens kräftskiva.....

2008-08-23 @ 11:40:15
Postat av: Tanten

Varför fick inte du visa fingret. Det ficj ju jag. Livet är fyllt av orättvisor. Nu blev jag kränkt!

2008-08-24 @ 19:47:16
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: Plupp

Undrar om journalistförbundet anordnar nationell konferens med gratis förfriskningar... Den som lever får se:)

2008-08-27 @ 21:35:17
URL: http://variabelle.blogg.se/
Postat av: Tanten

Journalisterna ska väl värna sitt oberoende och borde medta eget dricka i termos!

2008-08-30 @ 10:50:31
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: Plupp

Tanten: Haha, där har du en poäng. Jag kände inte till det i augusti. Nu har jag lärt mig att gränsen går vid kaffe och en kanelbulle!



Pappa, du har en award hos mig:)

2008-11-30 @ 23:44:45
URL: http://variabelle.blogg.se/
Postat av: Tanten igen

Utmaning hos mig.

2008-12-09 @ 19:52:55
URL: http://plasttanten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0