Vart försvann semestern?

Jisses vad fort det gick... Dom fyra efterlängtade veckorna som nu snart är slut har gått ofattbart snabbt. Jag och MKH satt igår eftermiddag och analyserade vart alla dagarna har försvunnit. Det var faktiskt riktigt bra, för då kunde vi konstatera att vi har hunnit med en del. Fäviken, Yran, Gotland m m. Men det är också en del vi inte har hunnit med.

Vår resa till Rudsjö, Backe, Havsnäs och Strömsund blir nog inget av. Fjällturen kanske vi tar en helg i september. Verandamålning och anläggande av ny uteplats samt målning av bron om det blir regnfritt. Klippning av sista fjärdedelen av häcken om det blir regnfritt.

Om vi haft en tidig semester hade vi kunnat argementera att "det fixar vi nån helg senare i sommar". Nu känns det som att sommaren är slut och vi bara har en lång jobbhöst framför oss.

Gotland hade haft 25-30 grader och sol under hela juli så det kändes lite surt (i dubbel bemärkelse) att vi fick regn och blåst och moln hela vekan. Någon liten solglimt emellanåt, men det var allt. Fast det var kul att träffa släktingarna. De flesta hade jag inte träffat på många år. Alla tyckte att det var en trevlig släktträff, och en inbjudan till Abisko i augusti nästa år har redan aviserats.

Kommentarer
Postat av: Tanten

Visst har det varit en lite rumphuggen sommar. Jag hade allvarligt talat tänkt mig hinna mer vinsöl och småprat på er veranda men vi får väl satsa på glögg hos oss i stället...

2008-08-14 @ 12:21:05
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: Plupp.

Det borde vara straffbart att klaga över fyra jävla veckors semester! Tar vi Kebenekaise nästa år, när vi ändå är i Absiko menar jag?

Hepphepphepp, jaaaarååå...!! Alla som ska med upp på toppen anmäler sig kostnadsfritt på min blogg. Kan vi inte spika en tur till Backe, Rudsjö etc. I slutet av september. Det räcker ju med en helg. Det vore festligt tycker jag! Är det inte finast där uppe på hösten? Så kan man passa på att gå på tur? (Jag har blivit lite skadad av att bo här i Norge, allt för hurtig..) Haha, berätta för alla hur det gick när vi tältade på en "öde" ö:P

2008-08-15 @ 21:54:57
URL: http://variabelle.blogg.se/
Postat av: Värden

Klart jag ska berätta om ö-äventyr. Det kommer i ett inlägg framöver.

2008-08-17 @ 00:32:52
Postat av: HKH

Men det är ju mysigt med höst också!

2008-08-19 @ 18:29:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0