Färdig...

Nu är jag färdig med det inte alldeles lilla projektet att ta hand om IT-frågorna när Storsjöbadet skulle igång igen efter ett drygt halvårs ombyggnation. Ett helt nytt datasystem, liknande Holiday Club, som skulle sköta allt. En par veckor före nyöppnandet fick jag frågan om jag kunde tänka mig ta dom frågorna. Jovisst, sa jag, för jag förstod inte vad det innebar. Jag har praktiskt taget bott på badet sedan midsommar. Vi lyckades sparka igång systemet i sista sekunden, och det fungerar väl sådär. Lite finlir återstår, men jag tror att det blir kanon när vi blivit av med barnsjukdomarna.

Det innebär iallafall att jag har tid att blogga igen.

Ibland på kvällarna brukar jag och Gabriel ha en tävling. Vi kallar den "Världsmästerskapet i att låta bli att klia sig på snoppen". Gabriel är den ständige mästaren i denna svåra idrott, och vinner således alltid. Det kommer från en serie på mitten av 1980-talet som hette "Förspelet". En av Måns Herngren och Hannes Holms första TV-produktioner. För en stund sen hittade jag den på (fantastiska) Youtube. Så kära bloggläsare, här kommer den, probably for the first time in thirty years!!!


Kommentarer
Postat av: Tanten

Hmmm, män är konstiga. När börjar ni tävla i de större mästerskapen?

2008-07-08 @ 05:56:58
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: Magnus

hehe, det var ett par år sedan jag såg den videon.



Jo jag var nog regerande mästare i att låta bli att klia mig på snoppen på min tid.

2008-07-08 @ 22:08:46
URL: http://mpss.blogg.se/
Postat av: Annkicka

Nej men du, nu ser jag ju att det är Frank himself på fotot! Jag som trott att det var du under din rebelliska tid i "Hill City", trots barret alltså för det är ju inte så vidlyftigt längre! Och kollar närmare så har du nog vackrare snok.

2008-07-09 @ 07:47:56
Postat av: Annkicka

Förstår nu att du väntar på en kommentar om din insats på Storsjöbadet och att det är därför ditt bloggande ligger nere, här kommer den: Du gjorde en mycket bra insats och du väldigt haj på teknik så du är helt enkelt bäst! Det var det du ville höra så nu kan du ta upp bloggandet igen!

Ska inte nämna något om en grånande farbror....

2008-07-12 @ 10:08:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0