Fäviken over and out




Tredje och sista dagen på Fäviken med Frantz, hustrun och svåger Peter. 32 grader i skuggan och fullständigt outhärdligt. Jag förberedde Frantz ordentligt med en lång dusch. I vanliga fall protesterar han, men idag tyckte han det bara var skönt. Klockan elva hade vi vårt pass med Jeppe och Frantz visade allt han hade lärt sig. Inte ett misstag på hela tiden. Han utförde alla aktiva och passiva kommandon. På dom här tre dagarna har vi lärt oss massor. Nu är det bara att vi måste fortsätta att jobba med dom här bitarna hemma. Priser gick till mjäkiga tanten och surjämten. Det var dom som hade kommit längst jämfört med utgångsläget. Tanten hade blivit tuffare och gubben hade blivit gladare. Detta hade gett dom mer lättarbetade hundar. Jag pratade efteråt med Jeppe som sa att Frantz är en oerhört lättarbetad. Han är så lyhörd och vill så gärna jobba, så det ska inte bli något problem att komma vidare.

Eftermiddagspasset klockan fyra avstod vi från. Det var bara lite repetition, och ingen av oss orkade vänta i fyra timmar.

Ägarinnan har ju inte varit så flitig i sina kommentarer om hur det har gått för Frantz på kursen. Men du ska veta att hon har varit intresserad. Hon har krävt detaljredovisning per telefon varje dag sedan i torsdags. Hon är visserligen ägare till denna lilla underbara kille, men efter Fäviken så vill jag nog hävda att jag vill vara moralisk hälftenägare. Därför känns det ju lite trist för mig om det blir som ägarinnan planerar, att Frantz hänger med till Norge efter yranveckan. Men å andra sidan så vet jag ju att han skulle trivas jättebra på Høvringen så det får jag leva med.

Kommentarer
Postat av: Tanten

Det är både sorgligt och lite skönt det där när hundarna flyttar hemifrån...

2008-07-28 @ 20:49:14
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: Plupp

Jag är så stolt över er, ojoj. Egentligen krävs en belöning för er tapperhet. Ska lura lite på vad det skulle kunna bli...:)

Vet inte än om Frallan kan följa med mig men jag hoppas det. Se det så här, opm han åker kommer du att få massor av tid över för att öva in svåra klassiska stycken på piano, gitarr och dragflöjt!

2008-07-29 @ 08:12:04
URL: http://variabelle.blogg.se/
Postat av: Värden

Ja bra! Dragflöjten (tutiluren) har jag inte haft tid att träna på i tillräckligt stor utsträckning. Fast Frantz är roligare.

2008-07-29 @ 12:09:26
Postat av: Annkicka

Det är både på gott och ont om du Frantz flyttar till Norge. Vanan att ta promenaderna sitter ju i så då får du träna på dragflöjten istället medan du går. Grannarna kanske ändå föredrar ureabesprutade häckar framför flöjtandet!

2008-07-30 @ 09:04:42
Postat av: Anonym

Det är både på gott och ont om du Frantz flyttar till Norge. Vanan att ta promenaderna sitter ju i så du kan ta med dragflöjten istället medan du går. Grannarna kanske ändå föredrar Frantz "drillar" framför ditt flöjtandet!

2008-07-30 @ 09:10:16
Postat av: Annkicka

Finns det någon likhet mellan tekniken och en ketchupflaska? - Ja, först kommer inget-sedan allt. När det första inte "tog" tänkte jag vitsa till det i det andra men håll till godo du med båda inläggen!

2008-07-31 @ 08:19:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0