Funderingar på ett kontorsjobb

...fast innan jag börjar fundera så måste jag ju informera att det har kommit en ny Frank Zappa CD i dagarna. Tänk va, mannen har vandrat bland de kaliforniska fjordarna sedan 1993 och det kommer fortfarande plattor och filmer. Det kommer en hel del skräp men denna var riktigt kul. Eftersom han själv spelade in varenda konsert eller repetition så finns det material att ösa ur.

Så till min fundering: Tänk dig att du sitter på ett möte i ett sammanträdesrum, och dom runt bordet som pratar bara känns ointressanta och du börjar känna att det drar i gäspmuskeln. Du har sedan ett bra tag stängt av hörseln, och det som låter är ett babbel. Det är nu du kan liva upp dig genom att slå på fantasin. Tänk dig att alla runt bordet har skägg, kvinnor som män. Koncentrera dig på den som pratar. Nu ser du tydligt framför dig att Ulla på faktureringen tydligt mumlar ur skägget. Jag garanterar att om du är nog koncentrerad på uppgiften så kommer du att börja le, kanske skratta. Det har hänt mig flera gånger. Det är en av mina hemliga deviser "Man ska ha kul på jobbet".

Det här med att stå inför folk och prata kan vara nervöst såklart. Oftast är jag nervösare innan än just när jag står där. Jag försöker hålla koll på dom som lyssnar om dom är med eller om dom fantiserar mig i ett BinLaden-skägg. Det händer inte så ofta, men ibland så har jag sett någon somna till. Då skyndar jag att föreslå några minuters bensträckare. På Gatukontoret hade vi en nu nybliven pensionär som ständigt somnade på mötena. Det tog en par minuter så började ögonen fladdra på honom. Han var faktiskt riktigt kul att studera.

Nu ska jag sluta mina funderingar om möten med en gammal favorit från Kvarteret Skatan.


Kommentarer
Postat av: Annkicka

Man kanske kan få höra den nya Zappa cd:n för du håller hårt på och i hans musik för jag har trots tjat bara fått höra en och den är ju kanon.

Jag köpte faktiskt Smokies nyutkomna "eclipse acoustic" today...idag, så vi kan ju bytlåna :)!

Kan tipsa andra läsande tanter om att köpa den!

2008-07-13 @ 20:16:18
Postat av: Värden

Ja, FZ och Smokie är väl inte riktigt samma kopp te... Det du hörde med Z var titellåten från "Weazels ripped my flesh". Om du tyckte att det var bra, så är du iallafall openminded

2008-07-13 @ 23:42:33
URL: http://micahan.blogg.se/
Postat av: Tanten

Kan tipsa om deezer.com där man kan lyssna en del på sånt man är nyfiken på. Sen är ju Youtube ett ställe för botaniserande när det gäller musik. Det är rent fantastiskt vad mycket kul det finns där ute.

2008-07-14 @ 20:23:38
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: Tanten igen

Som bara egentligen ville ha sagt att det där med att vänta på karlar för att få som man vill det är så tålamodsprövande...

2008-07-14 @ 20:26:17
URL: http://plasttanten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0