Vi i femman + Nya innovationer i köket

Jag ser att besöksstatistiken på bloggen pekar nedåt. Så för att hålla intresset för mina intressanta synpunkter och betraktelser så måste jag ju skriva lite igen.












Härom dagen såg jag reklam för en sajt, www.viifemman.se
Spännande värre alltså. Här skulle man alltså utmana antingen en femteklassare eller en kändis. "Piis ov käjk" tänkte jag och kastade mig in på hemsidan. Här skulle jag alltså möta en kändis.
-Hmm, vilken ska jag utmana?
Dom flesta namnen sa mig ju igenting. Det var då inte mina kändisar. Till slut valde jag en som heter Gonza som min utmanare.

Frågorna var lite FÖR lätta kanske för en man med min enorma allmänbildning. Det enda som jag blev lite osäker på var om en varan var en orm eller en ödla. Men jag bestämde mig för det senare.
-19 eller 20 rätt av de 20 frågorna. Nu klår jag nog den där Gonza. Han såg inte alltför begåvad ut...

Klickade på "Visa mina svar". Facit berättade att Gonza hade prickat in 20 av 20. Själv hade jag prickat in 0 av 20. Alltså måste jag ha haft fel både på varanen och att Mona Sahlin är Socialdemokraternas partiledare.

I helgen så åt jag för första gången Pollykaka. Kladdkaka med en påse Polly. Kanske i sötaste laget för min smak, men jag tycker att det är kul när det kommer nya recept. Det är den nya unga generationen innovatörer som kan tänka nytt i baket eller matlagningen. Jag hade en sån där "kul" idé för några år sedan när jag blandade i smulor av chips i pannkakssmeten. Jag sa ingenting till fru och barn, men hade mina förväntningar. Men dom kom på skam. Det var ingen som märkte någon skillnad alls. Chipsen hade blivit mjuka och det var troligen för lite iblandat i smeten. Jag får fundera vidare i nya banor. Blodpudding med kaviar. Stekt strömming med banan. Olivröra med Tapenade ;-D Möjligheterna är obegränsade...

Musiken som du (kanske fortfarande) lyssnar på är en gammal favorit.

Kommentarer
Postat av: Tanten

Klassikern brysselswiss är den provad?

2008-07-21 @ 21:35:43
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: HKH

Om knappt 7 timmar har jag semester, då kommer jag hem!

2008-07-22 @ 07:51:25
Postat av: Annkicka

Min fars specialité;paltbröd i vitsås m. fläsk, potatis och en rejäl klick messmör kan de´va nåt?

eller en limpskiva med messmör och sardiner on top!

Jag har inte känt behov av att prova något av det.

2008-07-22 @ 07:55:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0