Hundhatare

Dom finns där ute, och utan förvarning kommer dom utrusande och gormar om att odjuret har förorenat deras häck eller, Gud förbjude, deras postlåda. Senast idag hade jag en dust med den rabiataste av dem alla. En dam på granngatan som tydligen inte har så många hobbies...

När jag hade gått förbi på trottoaren utanför så kom hon utskrikande igen. Då hade odjuret kissat på hennes häck. För en gångs skull så blev jag lite förbannad och sa att nu fick hon väl ändå ge sig. Trottoaren är inte hennes. Men hennes argument var att hunden pinkade på hennes häck och att det var äckligt att rensa där hunden varit. Trots att jag var så arg vände jag ryggen åt henne, tog på lurarna igen och gick. Medan hon fortsatte att gorma.

Vad ska jag göra? Byta trottoar när jag går förbi eller fortsätta att gödsla hennes häck. Goda råd önskas! Medan jag fortfarande var arg så funderade jag på att smyga dit någon mörk kväll och plantera några av våra tistlar och maskrosor.

Kommentarer
Postat av: Tanten

Kan du inte erbjuda dig att komma förbi med en vattenslang och spola av innan rensning? Eller skänk henne ett par handskar (ett liv skulle behövas men det är svårare att köpa)! Det använder jag i förekommande fall (hanskar alltså). Jag har hört att även fåglar och andra djur tar sig till att förorena på därför ej avsedd plats.

2008-06-30 @ 10:32:07
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: HKH

Men! Sånt schå jag har haft för att få till tistlarna och jämtlandsmaskros! Inte ska du väl ge bort dem?

2008-07-01 @ 08:03:55
Postat av: Karin

"Så tog han på sig hörlurarna vände ryggen till och stack från brottsplatsen..."

Så ska iallafall jag börja min debutroman. Frågan är om storyn håller. Kan man skriva en hel bok om hunden som kissade i häcken? Eler är det världsligt?

När jag lyssnade på Trolles trafikskola lärde jag mig att man inte fick spotta i andras brevlådor men ibland känns det allt för frestande.



2008-07-01 @ 08:13:59
URL: http://variabelle.blogg.se/
Postat av: Tanten igen

Egentligen borde man bara tycka synd om människor som har så lite att engagera sig i. Klart att du ska skriva en roman om hunden i häcken, behöver du mer stoff för romanen kan jag berätta om hämningslösa djur jag känner till som bajsar i skogen.

2008-07-01 @ 10:28:14
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: Irene

gör det som hjälper naturen.

forsätt att gödsla hennes häck. :P

2008-07-08 @ 22:18:30
URL: http://lillajrin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0