Midsommarsupé

Så var det midsommar igen, och för en gångs skull ett riktigt midsommarväder. Vi bestämde oss för att vi skulle grilla. Frun lade kycklingfiléerna i en kryddblandning för att den skulle dra åt sig mycket smak. Dagen till ära hade hon dessutom tagit fram den fina röding som jag med stolthet hade dragit upp ur Landösjön i våras. Nu preparerades den med färska örter, såsom dill, persilja och diverse goda kryddor på bästa James Olivermanér. Nu halstrade vi fisken i vår nya kolgrill.

Det blev en verklig festmåltid. Vi började med sill, nypotatis och nubbe. Sånginsatserna var inte så vackra men i gengäld ganska korta… Dags för kvällens huvudnummer. Kycklingen på bordet, men vart var fisken? 

Efter några förvirrade ögonblick upptäckte vi att vår mest matfriske familjemedlem låg under bordet och mumsade på örtkryddad fjällröding. Efter ett rytande från familjefadern försvann Frantz  Jaeger Johansson i ett huj ut på gräsmatta. Jag lyfte upp de två små återstående styckena av festmåltiden och gav till den inte alldeles glada gourméfrun. 

Det var i alla fall gott, det lilla….


Kommentarer
Postat av: CAZZIS

Godnatt. Dröm sött :P

2008-06-21 @ 21:35:56
URL: http://cazzis.blogg.se/
Postat av: Karin, hundägare

Aha, en anledning för storfiskarn till ännu en fiske-weekend. Är man så disträ och snurrig att man ställer ner fisken på kylning Frantz säng får man skylla sig själv, lätt. Det nämnde du förresten inte i inlägget, jag tar det här.

JO NI FÖRSTÅR MINA PÄRON HADE LITE FULLT PÅ BORDET SÅ DE STÄLLDE NER DEN HALSTRADE RÖDINGEN I FRANTZ HUNDSÄNG, UTAN UPPSIKT TYDLIGEN!

En sån tur att ni hade kyckling också:)

2008-06-22 @ 08:08:24
URL: http://variabelle.blogg.se/
Postat av: Annkicka

Du kanske vet var man kan få tag i en svart, näpen liten jycke. Han måste äta fisk för det gör jag flera gånger i veckan. Naturligtvis måste han vara billig : ) !!!!

2008-06-22 @ 19:26:19
Postat av: Bloggvärden

Han var till salu härom dagen. Men inte nu längre ;-D

2008-06-22 @ 23:56:10
Postat av: Karin, hundägare

Pah. Det skulle se ut.

Sälja min hund. Han är dyyyyyyyr.. Tio kameler, en självvattnande mammut och 2789457397843987 amerikanska dollar kostar han:)

2008-06-23 @ 20:42:45
URL: http://variabelle.blogg.se/
Postat av: Tanten

Jag håller helt med Karin. Hur skulle den söte lille Frantz kunna tro annat än att hans familj ville glädja honom med middag på sängen?!?

2008-06-25 @ 12:45:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0