Att vara 49...

Hur stor skillnad är det att vara 49 istället för 50? Jo en j-a stor skillnad om man tittar på vår märkliga arbetsmarknad. Det är allmänt känt att dom över 50 inte får de jobb de söker. Det gäller alltså att ha hittat sin rätta plats här i arbetslivet när man väl har klivit över strecket.

Jo, jag söker jobb. Hittills två sökta varav ett med negativt besked med motiveringen att jag var för mänsklig.
-Åhåå, att jag inte tänkte på det? Får försöka jobba med den psykopatiska biten till nästa intervju. Funderar på om det är en 50-årskris som har fått igång mig. Vem vet, jag får konsultera min kurator.
Andra jobbet tror jag inte så mycket på, men den som söker får se. Sen har jag en 2-3 till på gång som jag nog söker. Nån dag jag känner mig mindre mänsklig.

Kommentarer
Postat av: Tanten

Om du skulle ta med en musikmaskin till nästa intervju och verka lite okontaktbar kanske som när du dammsuger. Bara en tanke... Jag tror att du får problem om du ska spela alltför psykopatisk.

2008-05-10 @ 09:27:15
URL: http://plasttanten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0