Hatten e din

Nu har äldste sonen fått sin vita mössa. Det är mösspåtagning på skolan med middag och dans. Igår kväll kl sju sa gossen:
- Förresten, jag har bjudit hit min klass i morgon kl fem. Kan ni hålla er borta då?

Lite sent påkommet kanske, tyckte vi. Planering, städning, inköp och sånt blev det liksom inte tid till. Frun skrev iallafall en lista till mig om vad hon föreslog att jag skulle göra om jag fick en stund över på lunchen.
"För han ska skura trappor och han ska bona golv..." Hmmm...

Jag ringde till gossen i fråga i morse och ville att han skulle komma in och planera dagen.
-Aehh nä ja sover. Vi tar det på lunchen.
Det visade sig att han var ledig idag, så på lunchen satte jag listan och ett ICA-kort i handen på honom och hade därmed delegerat ärendet. Han satte igång med liv och lust, och lyckades till klockan fem få till ett riktigt trevligt party.

Han ringde mig och frågade vart det fanns något att dricka. Det var inte Loranga han pratade om. Här kommer min hyllning till "hatten"


Kommentarer
Postat av: Tanten

Tänk att han blivit så stor, att tiden gått så fort. Äh, visst känns det som läge för en massa vuxensuckar...Är ni så malliga som ni borde vara? Det är häftiga grejjer det där med att gjort en liten människa,
och sen lotsat den till vuxenhet. Nu blev jag väl sentimental och jollig.. Äsch.
GRATTIS! till både föräldrar och mest studenten själv!

2008-05-29 @ 08:28:22
URL: http://plasttanten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0