Varför Micahan?

Varför kalla sig Micahan? Bara namnet är besvärligt! Det uttalas inte "micka-haan" utan "mickejan med betoningen på kej. Såklart efter den gamle westernprofilen Zeb Macahan. Jag såg aldrig serien när den gick på TV så det kan ju tyckas vara ett märkligt val av nick, men jag tycker att det är bra och jag får alltid ha det i fred i dom forum jag är med i.

Kanske jag borde leta efter Macahan på PB. Många säger att det var en alldeles lysande serie. Men jag har just nu nog med tips på serier att se. Mina två favoritserier är än så länge :
1. Dexter
2. Firefly
Den första för att den är så fruktansvärt spännande. Den andra för att det är en skön serie som har lånat 50 procent vardera från SF- och Westerngenren. Låter inte klokt men blir hur kul som helst.

Plöjer nu "24", och har just påbörjat andra säsongen. Spännande men inte i närheten av Dexter. Jag har en vän som jag pratat med om Dexter ett längre tag. Så skulle han då äntligen se första delen. -Jo bra, sa han, men hans tjej tyckte att den var för läskig, så han fick lägga projektet på hyllan. Tyckte synd om honom.

Kommentarer
Postat av: Tanten

Machan har inte åldrats med behag. Känns märkligt ointressant när man zappat runt och hittat nåt reprisavsnitt.

2008-05-02 @ 09:26:07
URL: http://plasttanten.blogg.se
Postat av: Annkicka

Macahan måste du bara se! Inte så spännande att man håller en kudde framför ögonen även om blodet stänker där också. "Mackan" och du delar flera goda egenskaper, den kommer du gilla fast det är en annan genre.
Helt annat än Jack i "24" som flåsar så fi hör honom på 50m och inte håller puffran stilla heller.

2008-05-02 @ 17:30:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0